top of page
  • Obrázek autoraPetra

Eliza a more príšer

"Eliza Mirková je v maturitnom ročníku na strednej. Obyčajné dievča, o ktoré štyri roky nikto nezakopol. LadyConstellation je autorka megapopulárneho webkomiksu, ktorý si získal srdcia miliónov čitateľov po celom svete. Nikto netuší, že offline Eliza a online LadyConstellation je jedna a tá istá osoba. Všetko sa zmení príchodom Wallaca. Je fanúšik Elizinho webkomiksu a dokonca autor najlepšej fanfiction. Keď sa im skrížia cesty, Eliza váha, či opustiť svoju bezpečnú ulitu a vystrčiť nos do offline sveta. Môže sa niekomu páčiť aj také obyčajné a nezáživné dievča ako Eliza Mirková? Lenže keď verejnosť odhalí Elizinu pravú identitu, všetko, čo si tak urputne budovala – webkomiks, vzťah s Wallacom a dokonca aj psychickú pohodu – sa razom rozpadá."


Opäť raz prišiel čas siahnuť aj po knihách určených (bohužiaľ už) mladšej generácii. Preto som si tentokrát zvolila knihu z vydavateľstva CooBoo, ktoré sa na tínedžerskú literatúru priamo zameriava. Mám rada príbehy so "syndrómom Popolušky", a kniha "Eliza a more príšer" je v podstate prototypom takéhoto príbehu.

Páčil sa mi spôsob, akým bol príbeh rozprávaný, pretože nebol jednoducho vrstvený. Samotný príbeh hlavnej hrdinky, bol preložený ilustráciami a príbehom z komixu, ktorý v knihe tvorila.

Nebola som však úplne spokojná s postavami, Eliza mi prišla trochu príliš ufňukaná. To že bola utiahnutá vo vlastnej ulite, že si nerozumela s rodičmi (ktorým ani nedala veľmi šancu), vyhýbala sa komunikácii so spolužiakmi a radšej komunikovala s priateľmi vo virtuálnom svete (ktorí boli ale naopak celkom sympatickí). Príliš sa ľutovala, a tým, že sa viac-menej dobrovoľne odstrihávala od svojej rodiny a spolužiakov, vlastne od celého okolia, mimo tých, čo boli práve online, utláčala samú seba. Milo ma prekvapili jej dvaja bratia, ktorí s počiatku vyzerali len ako veľmi okrajové postavy a nakoniec zohrali celkom zaujímavú úlohu.

Postava Wallaca už bola trochu zaujímavejšia, i keď to, ako nakoniec na Elizu tlačil, aby dokončila svoje dielo, potom, ako bola jej "druhá identita" prezradená, a ona dostala tvorivý blok, mi prišlo trochu cez čiaru. Akože úplne.

Ani to odhalenie Elizinej identity ako autorky pútavého webu, nebolo až také dobré. Postava Elizy, si všetko viac menej komplikovala sama, ponúknutú pomoc odmietala, a tvrdohlavo sa uzatvárala. Až to pôsobilo, tak ako som spomínala vyššie, ufňukane. Takže mi to trochu vadilo.


Francesca Zappia ale vlastne ukázala pohľad na internet a dôsledky jeho používania. Pretože na jednej strane je fajn, ak si človek nájde priestor, v ktorom sa cíti sám sebou, aj keď je ten priestor virtuálny, ale treba si dať pozor na jeho záludnosti. Nehovorím teraz o nebezpečenstvách internetu akými sú rôzne pochybné indivíduá. Skôr mám na mysli to, že sa nám môže priveľmi rýchlo stať, že sa vďaka internetu a sociálnym sieťam odtrhneme od reality a skutočných ľudí. Zostanú nám tak len virtuálne priateľstvá a vzťahy, ktoré však nemajú šancu nahradiť tie reálne.


V konečnom dôsledku má ale autorka celkom fajn spôsob písania, takže až na to, že mi úplne nesadli postavy, to bolo dobre napísané. Príbeh aj napriek zopár muškám, bol zaujímavý, a ako som už písala, vložené časti z komixu boli fajn ozvláštnením. Mimochodom ak som to správne pochopila, tak postavy z komixu knižnej Elizy, súvisia s príbehom autorky Francescy Zappia - The Children of Hypnos, ktorú autorka publikuje prostredníctvom stránky Wattpad.


Petra


Autor: Francesca Zappia

Názov: Eliza a more príšer

Originálny názov: Eliza and Her Monsters

Vydavateľstvo: CooBoo

Rok vydania: 2019

Počet strán: 384


Knihu kúpiš tu: Eliza a more príšer

O autorke: Francesca Zappia



5 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Σχόλια


Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page