top of page
  • Obrázek autoraPetra

Ledová jako sníh

"Sedmnáctiletá Snow žije v přísně hlídané klinice pro duševně choré. Hluboko uvnitř ví, že tam nepatří, ale na život mimo zdi nemocnice si skoro nevzpomíná. Jediné, co má, jsou divné sny. Vlastně ne, ještě má Balea – nejlepšího kamaráda, první lásku, člověka, kterého dokázala zničit jediným polibkem. Když Bale zmizí, Snow nezbývá nic jiného, než se vydat po jeho stopách. S pomocí podivného ošetřovatele, který ji pustí ven, se ocitne v Algidu. V mrazivé zemi, která je s její minulostí spojena víc, než si myslela. Algid je nevyzpytatelný, nebezpečný, plný čarodějnic, zlodějů a osudových setkání. Vládne mu krutý a mocný král. Když Snow zjistí, že jí v žilách koluje jeho krev, je postavena před volbu. Stane se hrdinkou nebo hříšnicí? Královnou nebo chudinkou? Vybere si mrazivou bezcitnost nebo pravou lásku? Úžasný příběh na motivy pohádky Sněhová královna od bestsellerové autorky Danielle Paigeové."


Už som tu kdesi písala, že milujem rozprávky, a preto keď som si v obsahu ku knihe "Ledová jako sníh" prečítala dovetok - "příběh na motivy pohádky Sněhová královna" tak som si povedala prečo nie (a musím povedať, že v tomto prípade platilo tiež, že sa mi páčilo ako je urobená obálka knihy). 


No ale k samotnej knihe... bola som trochu rozčarovaná. Úvod, ktorý popisoval Snow a jej život v psychiatrickom ústave bol fajn. Dobre opísaný, s dobrým nábehom na zvyšok príbehu. A s celkom pekným nápadom - veď kto by už len prišiel s tým, že si tabletky ktoré mu podávajú v liečebni, pomenoval podľa siedmich trpaslíkov... a celkom to sedelo.


No vo chvíli keď sa príbeh začal preklápať do roviny fantastiky (nie že by tam jej prvky neboli už skôr), moje nadšenie z príbehu sa začalo vytrácať. Mala som pocit, že autorka píše chaoticky, preskakuje z jednej scény na druhú trochu bez rozmyslu, bez riadneho vysvetlenia. Takýto pocit som mala pri väčšine príbehu. Postavy s ktorými sa hlavná hrdinka stretávala boli postavy známe z príbehu Snehovej kráľovnej, to áno. Ani mi nevadilo pozmenenie týchto postáv pre potreby príbehu. Akurát niektoré tam mali podľa mňa zbytočnú epizódu, pretože príbeh by v poriadku fungoval aj bez nich.


Hlavná hrdinka Snow, mi prišla taká trochu bezprizorná. Bez nejakej výraznej ochoty alebo snahy niečo urobiť (akože chápem, že keď vošla do vymysleného sveta, tak sa jej asi príliš nechcelo zachraňovať celú krajinu, a najradšej by sa čo najrýchlejšie vrátila domov). Hoci sa stále pokúša presvedčiť samú seba, že ide zachrániť len priateľa a hneď sa vráti domov, v podstate o tom len opakovane rozpráva. A keď už tú možnosť má, tak sa nakoniec zase zamotá presne do toho čo nechcela. Neviem... akosi to v tomto príbehu nefungovalo, tak ako to v iných príbehoch funguje. Aspoň mňa osobne to celkom rozčuľovalo. 


Záverečný súboj a vlastne vyvrcholenie príbehu bolo oproti zvyšku príbehu napísané celkom dobre. Objavil sa malý, možno nečakaný zvrat... a samozrejme zostal otvorený koniec, takže určite bude mať príbeh pokračovanie (hoci teraz po dvoch rokoch to na to ešte stále nevyzerá). Nuž, neviem neviem... prečítať si ho možno prečítam... ale vo vlastnej knižnici túto potenciálnu knižnú sériu asi mať nepotrebujem...


Ak by ste si knihu prečítali vy, pokojne mi napíšte, či sa vám páčila alebo nie... Mňa však kniha veľmi nepresvedčila, že by som chcela siahnuť po prípadnom pokračovaním.


Petra


O knihe:

Autor: Danielle Paige

Názov: Ledová jako sníh

Originálny názov: Stealing Snow

Vydavateľstvo: Fragment

Rok vydania: 2017

Počet strán: 320



Knihu kúpite tu: Ledová jako sníh

O autorke: Danielle Paige

10 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page