top of page
  • Obrázek autoraPetra

Obesenec

"Inšpektorka Emily Baxterová sa ešte celkom nespamätala z prípadu Handrovej bábiky a zo zmiznutia svojho priateľa Williama „Wolfa“ Fawkesa. Hoci sa zdráha pustiť do vyšetrovania ďalšej strašnej vraždy, pozvú ju na poradu nového americko-britského vyšetrovacieho tímu do New Yorku. Tam jej predložia fotografie zatiaľ poslednej vraždy, ktorej páchateľ sa zjavne inšpiroval Handrovou bábikou. Telo našli skrútené do známej polohy a zavesené nad Brooklynským mostom, so slovom NÁVNADA vyrezaným hlboko do hrude. Tlak médií rastie a Baxterovej prikážu, aby pomáhala pri vyšetrovaní a zúčastnila sa na obhliadke miesta ďalšej vraždy, kde opäť našli obeť, tentoraz s nápisom BÁBKA.

Na oboch stranách Atlantiku pribúdajú čoraz senzačnejšie a zvrátenejšie vraždy. Tím vyšetrovateľov neúnavne prenasleduje páchateľa, ale ten je stále o krok pred ním. Baxterová musí zabudnúť na smútok a strach, ktoré ju paralyzujú už celý rok, a zastaviť ďalšieho krutého vraha, skôr než bude neskoro."


"Obesenec" Daniela Colea je pokračovaním (celkom úspešnej - to viem z počutia) knihy "Handrová bábika". Ja som teda prvý diel nečítala (akosi ma príliš nezaujal), ale po pravde som to pri čítaní tejto knihy aj celkom oľutovala. Bez toho aby ste mali prvý diel prečítaný, si Obesenca asi príliš neužijete. Aspoň mňa rozptylovali (a do veľkej miery aj rozčuľovali) narážky na udalosti a osoby z predchádzajúcej časti (a to ich nebolo práve málo). 


Čo sa príbehu týka, bol napísavý celkom pútavo a jeho (ne)predvídateľnosť mala značne kolísavé tendencie. Miestami som presne vedela odhadnúť, čo bude nasledovať (asi priveľa prečítaných kníh a seriálov), inokedy sa autorovi podarilo vytvoriť zvrat, ktorý ma prekvapil. A dokonca som sa na niektorých miestach aj celkom pobavila. Akurát pri hlavnej hrdinke som sa väčšinu času nevedela rozhodnúť či mi bola sympatická alebo nie. Vlastne, ak mám pravdu povedať, ani jedna z postáv vystupujúcich v Obesencovi ma príliš nenadchla, takže to Baxterová zrejme vyhrala. 


Celkom dosť mi prekážalo, že autor v jednej chvíli zrazu "vybočí" a prinesie pohľad človeka, ktorý sa v knihe do tej chvíle nevyskytoval, čím v podstate odhalil hlavného záporáka. 


Oceniť musím úvod, alebo ak chcete prológ, knihy, ktorý ma nútil pomerne dlho váhať v premýšľaní o konaní niektorých postáv. Rozhodne som mala pocit, že autor čitateľovi slušne zamotá hlavu. Tiež uznávam, že Daniel Cole má celkom slušnú predstavivosť, najmä čo sa týka spôsobov usmrtenia a útokov na obete týka (trošku bŕŕŕ pocit, celkom som sa bála o to, čo sa mi bude po nociach snívať, a to mám aj ja sama celkom slušnú fantáziu). 


Svojím spôsobom však autor pekne vystihol, že v každom z nás sa nachádza čosi dobré a zlé, a svojím spôsobom je každý z nás „bábka“, ľahko ovládateľná a ovplyvniteľná, k jednej či druhej strane, hoci určiť hranicu medzi dobrým a zlým nie je vždy jednoduché.


Aj pri tejto knihe však platí, že autorovi akoby na konci „došli“ strany a príbeh rýchlo ukončoval, čo v konečnom dôsledku trochu zamrzí. Myslím však, že koniec zostal dostatočne otvorený na to, aby Cole prišiel s tretím príbehom o inšpektorke Baxterovej a jej tíme.


Och, a plus autorovi, za to že sa príbeh odohráva v Britskom kráľovstve, hoci časť príbehu je prenesená do už trochu „prefláknutých“ Spojených štátov.

Petra


O knihe:

Autor: Daniel Cole

Názov: Obesenec

Pôvodný názov: Hangman

Vydavateľstvo: Ikar

Rok vydania: 2018

Počet strán: 376


Knihu si môžete kúpiť tu: Obesenec

O autorovi: Daniel Cole

7 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comentarios


Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page