top of page
  • Obrázek autoraPetra

Poskvrněná svatozář

"Jako nemanželská dcera vévody žila Emilia Lancasterová dvacet let jako běžný občan, přestože jí v žilách kolovala modrá krev. Ovšem když celá královská rodina tragicky zahyne při smrtícím útoku, následnická linie prudce změní směr. Se svým nemocným otcem ustanoveným králem a bez právoplatného dědice je Emilia nucena vystoupit ze stínu a začít se smiřovat s osudem, po kterém nikdy netoužila. Chtějí, aby se chovala jako hodná holčička. Chtějí, aby si na hlavu narazila blyštivou korunu a držela jazyk za zuby. Brzy je čeká zklamání."


Na príbeh Emilie Lancasterovej som bola zvedavá, od chvíle ako som si prečítala anotáciu v edičnom pláne Baronetu. Mám rada tie pseudopopoluškovské motívy v príbehoch zo súčasnosti. No tu som trochu narážala.

Pri čítaní, nie že by to bolo zle napísané, som ale myšlienkami zachádzala skôr ku knihe Americká princezná (vyšla vo vydavateľstve CooBoo), ktorá bola dejovou líniou dosť podobná, a pre mňa trochu zaujímavejšie napísaná. A to nielen čo sa príbehu týka, ale aj vzťahov medzi postavami.

Na začiatku príbehu sa mi Emilia ako postava páčila. Nie, že by bola vyslovene rebelka (pokiaľ za vrchol rebélie nepokladáte vlasy ofarbené na fialovo), ale pôsobila tak svojsky. Potom, čo sa spolu s kamarátom dozvedela, že časť jej rodiny (ktorá pravdepodobne ani nevedela o jej existencii) zahynula, dej nabral na obrátkach, keď ju prakticky unesie bezpečnostná služba, a prihodí k nej (ne)známeho playboya, z ktorého sa vykľuje veľmi nevlastný brat (čítaj, nemajú spoločného ani otca ani matku). To bola celkom fajn časť, aj keď sa mi zdala trochu kostrbato napísaná. Čo sa Emilie týka, aj vzhľadom na dostupnú anotáciu, čakala som o niečo väčšiu nechuť stať sa "poslušným dievčatkom", no prakticky okamžite sa začala meniť (ak ste videli film Čo to dievča chce - tak presne ako sa z hlavnej hrdinky, stala nemastná, neslaná slušňáčka). Jasné vyjednala si pár podmienok, avšak príliš jednoducho.

Carter Thorne, jej (ne)vlastný brat, sa v knihe paradoxne vyskytoval pomerne málo. Aj keď tie výskyty boli fajn, ale ako postava bol pomerne nevýrazný, a nepriebojný, aj keď možnosť mal.


Dej bol skoro ako na hojdačke. Raz super, potom skĺzol do vaty. Znovu dostal dobrý nábeh keď sa prezradilo, že Emilia je následničkou trónu, a potom doslova až posledná strana. Nie, že by som sa vyslovene nudila, alebo že by som nebola zvedavá na pokračovanie (Žhavý trůn). Bolo tam však množstvo priestoru na rozvinutie dejovej línie, postáv, pozadia príbehu. Tak trochu tipujem, že princ, aktuálne ležiaci v kóme sa nakoniec tak či tak preberie a bude po paráde. Prišlo mi to, že autorka využila len malú časť potenciálu, ktorý kniha mala. Mala som pocit, že by Poskvrněná svatozář zniesla ešte tak aspoň sto strán.

Snáď v pokračovaní bude väčší priestor, nielen pre hlavných hrdinov (Emilia a Carter), ale aj pre ďalšie postavy (najsympatickejšia mi teda bola Carterova sestra, aj keď tu to zase autorka trochu preháňala).

Fajn bolo, že sa autorka nebála dať svojím postavám priestor a siahnuť po drogách (nie že by ich priamo propagovala, ale nerobila z nich také tabu). A plusové body dávam za otvorený záver, v štýle cliffhangeru (ale zase... veľmi podobný bol už vo vyššie zmienenom príbehu Americkej princeznej).


No uvidíme, čo povie pokračovanie. Zatiaľ ide o slabší priemer.


Originálny názov: Dirty Halo

Vydavateľstvo: Baronet

Rok vydania: 2021

Počet strán: 272

Séria: Zapovězená královna 1.


4 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page