top of page
  • Obrázek autoraPetra

Přísně tajné

HumříKraťasy, 21 let (Keaton)


Sportovec. Potají magor do přírodních věd. Zatraceně sexy.

HumříKraťasy: Tak. Je to tady. K narozeninám by moje přítelkyně ráda trojku.

Hříšník3: Tak to jsi na tý správný seznamce.

HumříKraťasy: Už jsi nad tím někdy přemýšlel? Že by sis užil s jiným klukem?

Hříšník3: Pořád. Jsem za rovný příležitosti. Co ty?

HumříKraťasy: Ehm…


Hříšník3, 21 let (Luke)

Student oboru finance. Potají striptér. Zatraceně sexy.


Hříšník3: Já bych to bral, jestli i ty. Můj život je teď tak trochu jeden velkej chaos. Škola, práce, stres s rodinou. Jo, a taky bydlím s tím nejotravnějším klukem na světě. Potřebuju rozptýlení. Určitě to tak chceš?

HumříKraťasy: Možná to chci o něco víc, než by se mi chtělo přiznat.

Hříšník3: Hele, posouvat hranice je fajn, na tom není nic špatnýho…

HumříKraťasy:To říkej mýmu fotrovi, co potřebuje mít všechny pod palcem. A navíc co když bude ta trojka trapas?

Hříšník3: Tak to bude trapas. Se přece pak už nikdy nemusíme vidět, ne? Hlavně mi slib, že se do mě nezamiluješ.

HumříKraťasy: To by byla docela změna…


Ach jaj. Kennedyová s Bowenovou sú vražedné duo, čo sa romantických kníh týka, a je jedno či sú z kategórie YA alebo nie. Nuž a po knihách On a My, s LGBT tematikou (ústrednou dvojicou je pár gayov), tu máme novú knihu Přísně tajné. O jednom vysokoškolskom bratstve, o jednom (nie tak celkom žiadanom) darčeku a o dvoch sympatických, sexi chalanoch.

Bavila som sa už pri čítaní anotácie v edičnom pláne (viď. vyššie). A nebola som sklamaná ani pri knihe ako celku, aj keď ma trochu zaskočil zašiatok. Bola som pripravená na gay romancu, preto ma prekvapilo trochu, že Keaton, jeden z hlavných hrdinov, má priateľku (Anniku - predstavovala som si ju ako jemnú blondínku s modrými očami). Ale umožnilo to zaujímavú zápletku, keďže sa slečna rozhodla, že by chcela vyskúšať trojku (ako sa neskôr ukázalo, nebolo to až také jednoznačné, a z jej strany rozhodne nedomyslené rozhodnutie).

To viedlo k začiatku zaujímavej konverzácie medzi Keatonom a Lukeom, ktorí vďaka prezývkam dosť dlho nevedeli, že nielen že sú súčasťou jedného bratstva, ale navyše sa maximálne neznášajú.


Na postave Keatona je najviac vidieť nejaký posun, vývoj postavy. Jeho takmer rozbory samého seba, či je schopný sa stať súčasťou takéhoto trojuholníka a ako ďaleko je vlastne ochotný zájsť boli super. Páčili sa mi životné príbehy aj Lukea aj Keatona, autorky nechali skvele vyznieť scénu, v ktorej sa prvý krát stretli tvárou v tvár, po ich "vzrušujúcej" chatovej komunikácii. Mimochodom celý čas som čakala, ako sa to s tou Annikou nakoniec vyvŕbi, hlavne, keď sa v knihe vyskytovala dosť málo. Nuž, ale v tej vyššie zmienenej scéne to bolo perfektné. Trochu som Keatona ľutovala, ale iba trošičku (a som rada, že s Annikou zostali nakoniec priateľmi).

Lukeovi som nezávidela rodinu. Vlastne byť na jeho mieste, asi už sedím v base, ale za ich vraždu. Ale vysporiadal sa s nimi až obdivuhodne dobre. On bol vlastne všeobecne zaujímavá postava, tak trochu Magic Mike. 100 bodov za prácu popri škole (a tie skoro terapeutické sedenia s kolegami). A čo sa nestáva často, oceňujem, že "prekusol" svoju hrdosť a prijal miesto, ktoré mu pomohol nájsť Keatonov otec (mimochodom to bol tiež kus idiota, ale nie až tak veľkého akým bol Lukeov brat).


Čo sa ich vzťahu týka, ten bol raz dole, raz hore. Trochu mi vadilo to "odlúčenie" z tvrdohlavosti, ale to mi vadí väčšinou vždy. Možno ma na tom hnevá, že keby k tomu došlo aj v mojom živote, bola by som to pravdepodobne ja, kto by sa odstrihol od toho druhého, tak možno preto ma to tak štve v knihách.


Ale celkovo to bol fajn príbeh, plný humoru a lásky, a aj toho napätia (mimochodom tiež ich neplánovaný "coming-out" bol dobrý). Sarina a Elle len potvrdzujú, že ich knihy stoja zato, nielen keď píšu jednotlivo, ale aj v dvojici. Nuž a ja sa musím nutne naučiť čítať anglicky, alebo Baronet musí zvýšiť tempo pri preklade kníh týchto dvoch autoriek (to mi len stačí otvoriť ich stránky a padá mi sánka).


Originálny názov: Top Secret

Vydavateľstvo: Baronet

Rok vydania: 2021

Počet strán: 352


Dostupné na: Přísně tajné

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Commentaires


Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page