top of page
  • Obrázek autoraPetra

Čo keby ste vedeli... KDY?

"Maddie Fynnová má podivnou schopnost – na čelech lidí vidí čísla. Teprve v den, kdy zemře její otec, si však uvědomí, co znamenají. Znát datum něčí smrti je ale spíš prokletí, než dar. Definitivně se to potvrdí v okamžiku, kdy potká mladíka, jehož poslední den se nezadržitelně blíží. Po té, co chlapec v den své smrti zmizí, obrátí se na Maddie policie. Dívka se tak nechtěně zaplete do pátrání po dalších zmizelých lidech, které odhalí, že byli zavražděni."


Kniha Victorie Lauriovej z vydavateľstva Fragment - Kdy? je možno pre niekoho len variáciou na milión iných príbehov či už knižných alebo filmových. Na druhú stranu je to pre mňa osobne po dlhej dobe dobre napísaný (tínedžerský) príbeh s detektívnou zápletkou. 

Páčilo sa mi ako autorka vybudovala postavu Maddie s jej "darom" alebo "prekliatím" (čo z toho jej schopnosť predstavuje asi zostane na čitateľovi či si vyberie). Ale úprimne povedané, nechcela by som byť v jej koži. Vidieť dátum úmrtia každého človeka, s ktorým sa dostanem do kontaktu, či už osobne alebo z fotky či videa... no fuj. Hlavne ak s tým prakticky nemôžete nič zmeniť. 


Je fakt, že v knihe bolo viac prvoplánovo negatívnych postáv. Aspoň nebolo až také jednoduché vybrať si, kto bol nakoniec tým skutočným zloduchom (aj keď aj to sa dalo celkom dobre vytušiť). Lauriová však z postavami narábala šikovne a príbeh vďaka tomu gradoval na správnych miestach. Keď som sa blížila do finále nevedela som sa odtrhnúť (skoro som nedobehla na WC). 


Nuž a či by som chcela poznať dátum svojej smrti (mimochodom prekvapilo ma, že až na jedno jediné miesto v knihe sa hlavná postava nezmienila o tom, či pozná dátum vlastnej smrti)? Úprimne... asi nie. Na druhú stranu keby som nemala na výber a vedela by som ho? Rada by som povedala, že by som ten čas využila zmysluplne, s rodinou a priateľmi. Ale neviem. Myslím, že nikto z nás skutočne nevie. A s týmto princípom pracuje autorka aj v knihe. Hlavná hrdinka, Maddie, poskytuje ľuďom dátumy ich úmrtia (drsný biznis, ale keď to inak nejde) a to ako s touto informáciou naložia už nemá možnosť ovplyvniť. A keď sa k tomu pridajú sériové vraždy detí, ktoré s ňou majú čosi spoločné, má 16-ročná študentka strednej školy, s matkou alkoholičkou, skutočne problémov až nad hlavu. Hlavne keď zdanlivo všetko a všetci sú proti nej a jej najbližšom priateľovi (mimochodom s tým súvisí jedna dosť nedotiahnutá scéna takmer v závere knihy, čo ma trochu zamrzelo - schválne ak budete náhodou tú knihu čítať, či ju nájdete.). Postavy vyšetrovateľov sú dostatočne nesympatické, strýko/právnik hlavnej hrdinky mi trochu liezol na nervy (neprišiel mi príliš zodpovedný), nuž a páchateľ/-ka... to už musíte posúdiť sami. 



Petra


O knihe:

Autor: Victoria Laurie

Názov: Kdy?

Originálny názov: When?

Vydavateľstvo: Fragment

Ean: 9788025338957

Počet strán: 336


Knihu si môžete kúpiť: Kdy?

O autorke: Victoria Laurie

3 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comentarios


Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page