top of page
  • Obrázek autoraPetra

On

"Jamie a Ryan bývali nejlepší přátelé. Léto, které spolu strávili na hokejovém táboře, patřilo k nejzábavnějším, jaké kdy zažili. A pak Ryan svého kamaráda bez vysvětlení odstřihl. No a co, že se poslední noc opili a uzavřeli sázku? Nic se přece nestalo, tak proč z toho dělat vědu? Ryan Wesley té hloupé sázky, z níž se stala zkouška jejich přátelství, i po čtyřech letech lituje. Uzavřel ji jenom proto, že byl do Jamieho zamilovaný. Když proti sobě budou jejich univerzitní týmy hrát, má konečně šanci se kamarádovi omluvit. Stačí však jeden jediný pohled na Jamieho a Wes po něm touží víc než kdy dřív. A teď spolu ještě mají trénovat mladé hokejisty. Během šesti týdnů na hokejovém táboře se Jamie o dávném kamarádovi dozví několik věcí… a jednu významnou zjistí i sám o sobě. Varování: Obsahuje milostné scény, koupání na Adama a důkaz, že oznámit své rodině přes sociální sítě, že jste gay, je docela ošemetný nápad."


Ejha, teda... no páni. Doslova aj prenesene. Je fakt, že v poslednej dobe, sa takmer "vrece roztrhlo" s knihami s LGBT tematikou. Ale v skutočnosti sa priznám, že v rámci klasickej "červenej knižnice" som na rýdzo gay knihu zatiaľ nenarazila. Až doteraz.


Keď sme sa s kamarátkami o tejto knihe bavili, vtedy, keď sme ešte len dostali informáciu o tom, že táto kniha vôbec vyjde v českom preklade. Boli sme skeptické. Teda ony boli, ja som bola zvedavá, pretože ma strašne zaujímalo, ako si s týmto príbehom poradia šikovné autorky - Sarina Bowen a Elle Kennedyová, ktoré majú na svojom konte už celkom slušné množstvo, dosť dobrých kníh.

Príbeh hlavných hrdinov novej série (prakticky spin off ku knihám Hodnej kluk a Zůstaň) bol naznačený už v predchádzajúcich knihách. A nie že by ma to nezaujímalo, ale pochybovala som celkom o tom, že by ich príbeh skutočne rozvinuli, nehovoriac o tom, že by došlo k tomu, aby to niekto preložil. Ale stalo sa...


Takže nám Bowenová s Kennedyovou priniesli nový príbeh z hokejového prostredia, s romancou medzi dvoma mužmi. Ryanom a Jamiem... ešte predtým, než sa stali súčasťou hokejového tímu profesionálov. Trochu mi vadilo počiatočné naťahovanie príbehu. Pôsobilo tak trochu nasilu, až rozpačito. Ale potom sa to začalo slušne rozbiehať.

A nebudem klamať, horúce sexuálne chvíľky medzi Jamiem a Ryanom boli... uff... Možno by som si dovolila povedať, že patrili k tým najlepším, aké som čítala v niektorých iných, bežných, romantikách. No dobre.. .to či sú, alebo nie sú realistické, aspoň na toľko ako môžu byť realistické scény z romantických kníh (vieme ako to je), by v tomto prípade najskôr posúdil skôr niekto opačného pohlavia (a celkom rada, by som sa o tom možno s niekým porozprávala z prvej ruky). Ale boli to scény skutočne "žhavé" a vzrušujúce. Až som sa pri niektorých červenala (a to som celkom otrlá... aspoň si teda myslím).

Ani po príbehovej stránke to nebolo zlé, a pôsobenie hlavných hrdinov v hokejovom kempe bolo fajn, hoci svojím spôsobom bola táto dejová línia zatlačená trochu do úzadia. Teda až na zopár výchovných momentov, ktoré uštedrili svojim zverencom.

Trochu viac mi chýbalo "zrazenie sa s realitou", lebo nech sú vzťahy medzi ľuďmi rovnakého pohlavia akokoľvek slniečkové, asi nič ma nepresvedčí, že to majú úplne jednoduché. Tu to vyzeralo tak, že až na jedno "škobrtnutie" kedy na nich "slovne zaútočil" otec jedného z detí, potom čo si (povedzme, že správne) vysvetlil niektoré prejavy hlavných hrdinov, v podstate majú úplne v pohode, ničím nerušený vzťah (komplikácie možno budú ukázané v pokračovaní - MY).


V konečnom dôsledku, jediné s čím som mala problém, bolo rozlišovanie, ktorá z postáv práve rozpráva. Kapitoly boli rozprávané raz z pohľadu Jamieho a raz z pohľadu Ryana. Tým, že v oboch prípadoch išlo o mužské postavy, trochu mi zakaždým trvalo kým som si uvedomila, kto práve hraje prím. Ale to bola len drobnosť, na ktorú som si po čase zvykla.


Och, a celkom bonus bol keď Ryan svoj vzťah s Jamiem oznámil rodičom cez facebook. Mať skupinový chat s celou rodinou, a v ňom im oznámiť, že ste si konečne našli partnera, miesto partnerky... to už by asi chcelo celkom silný žalúdok, alebo jednoducho dôveru v rodinu. Celkom fajn bolo, že v podstate jeho orientáciu nikto z rodiny neriešil. Ale pobavili stávky medzi súrodencami...


Obe autorky majú na svojom konte celkom slušné množstvo romantických kníh s hokejovou tematikou. A popravde som sa zatiaľ nestretla s ani jednou z nich, ktorá by sa mi nepáčila, alebo bola nezaujímavá. Môžem povedať, že čo do romantických príbehov sú obe autorky veľmi šikovné, a ich knihy sa dobre čítajú (a fakt budem dúfať, že Baronet bude pokračovať v prekladaní aj ďalších ich kníh). Aj preto som zvedavá, ako bude príbeh Jamieho a Ryana pokračovať v ďalšej časti...


Petra



Autor: Sarina Bowen / Elle Kennedy

Názov: On

Originálny názov: Him

Rok vydania: 2019

Vydavateľstvo: Baronet

Počet strán: 328

Séria: Him


Knihu kúpite tu: On

O autorkách: Sarina Bowen a Elle Kennedy


P.S.: Netuším, kto to má v Baronete na svedomí, ale vyrába týmto autorkám fakticky super obálky... klobúk dolu...

5 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page