top of page
  • Obrázek autoraPetra

Reid

"Dítě, opuštěné a nemilované. Napospas osudu ponechaný a opovrhovaný teenager, který své vynikající technologické znalosti používal ze špatných úmyslů. Během dospívání se nad jeho budoucností vznášel stín záznamu z vězení, a jeho život se stal nekonečnou smyčkou samoty. Dokud nedostal druhou šanci a nezačal nový život. Dokud se na obzoru neobjevila kariéra, o které se mu mohlo jenom zdát a dokud nebyl obklopen lidmi, kteří mu dokázali, že rodina a domov nejsou jen slova. Dokud mu jedna dívka neukázala ten nejlepší a nejsložitější kód, jaký kdy mohl napsat. Lásku."


Štvrtý diel výbornej série od autorky Melanie Moreland (Bentley, Aiden, Maddox) prináša príbeh ďalšieho zo spoločnosti BAM. Tentokrát je to počítačový nadšenec Reid. Na jeho príbeh som bola zvedavá už počas predchádzajúcich častí. Pôsobil tak trochu stratene, aj preto ma prekvapila informácia na obale "Pojďte poznat rebela." Ja som skôr mala pocit, že poznávam malé, opustené, šteniatko, ktoré niekto poriadne nakopol. Nie že by to bolo nutne zlé (teda ako charakteristika postavy, nie ten čin samotný).

Hneď na začiatku sa mi páčil Reidov zoznam k Projektu B. Bola som si takmer istá, že skončí aj v Beccynom maile. Na(ne)šťastie sa tak nestalo. Rozhodne bol originálny, čo sa týka ciest ku vzájomnej komunikácii. Teda neviem, možno všetci ITčkari spôsobujú drobné závady a chyby na počítačoch svojich vysnených partnerov, len preto aby im ich mohli znovu opraviť. Páčil sa mi Beccyn neobvyklý koníček, ktorý mohol dostať podstatne viac priestoru (tanec pri tyči, je tak nedocenený). Ako hlavní hrdinovia boli obaja sympatickí, aj keď Reid sa mohol trochu viac uvoľniť. Super boli aj "flashbacky" alebo myšlienkové pochody, ktoré knihu sprevádzali.

Samozrejme nechýbali ani starí známi, a to nielen Bentley, Aiden a Maddox, ale aj Richard a Kate (ich príbeh bol popísaný v knihách Kontrakt a Kontrakt 2). Skvelú interakciu a vzťahy medzi postavami ukázala autorka už v predchádzajúcich príbehoch, a tu to len potvrdila (ach jo... tiež by som chcela šéfa, čo mi daruje byt).

Asi jedna z najlepších scén príbehu bola keď sa Reid snažil naučiť tancovať, za pomoci trojice z BAM. Bolo to len pár stránok, ale neskutočne som sa smiala asi desať minút (a potom to bodovanie neskôr na Bentleyho svatbe...). Takýchto výborne napísaných, vtipných scén tam bolo hneď niekoľko. Ale aby bol príbeh správne vyvážený, autorka pridala aj kúsok vážnejšej, smutnejšej témy, a to v podobe príbehu Sandy (sekretárka a náhradná mama "chlapcov" z BAM) a Gerryho (otec Beccy) . Hneď to príbehu dalo trochu iný ráz.

Sandy supluje matku všetkým štyrom, a má až neuveriteľný prehľad o všetkom (aj vďaka nej dostal Reid od Beccy šancu), naprieč všetkými knihami bola spoločným článkom, ktorý pôsobil ako kotva všetkých príbehov, taký nenápadný matriarchát.

Čo sa Gerryho týka... nuž to je iná káva. Beccyn otec a policajt vo výslužbe, dalo sa predvídať, ako bude reagovať na to, že Reid (má napriek tomu, že je to pozitívna postava skrz na skrz), záznam v registri trestov. Povedzme si úprimne, reagoval by tak asi každý normálny otec na jeho mieste... (no môj možno nie, ten by bol rád, nech by som si našla kohokoľvek :) ). Ale možno práve preto, sa mi páčila Beccyna reakcia na konflikt medzi Reidom a jej otcom.


Jediné, čo mi tak možno chýbalo, bola neosobnosť "problému" ktorý mal Reid. Myslím tým zápletku. PRetože vo všetkých predchádzajúcich príbehoch bola zápletka osobná (Emmyn únos v Benlteym, Aidenova a Maddoxova minulosť). V Reidovom príbehu tak vzniknutý problém s hacknutým účtom pôsobil len účelovo, pre posledné stránky knihy. Akože jasné, týkalo sa to Beccy, ale na rozdiel od predchádzajúcich mi to prišlo trochu plytké. Aspoň ale potom prišlo k peknému konfliktu s Bentleym (stále si myslím, že je to trochu studený čumák a Emmy má s tým Rigidom pravdu :) ).


Knihu som zhltla na jedno posedenie. Doslova a do písmena. Príbeh bol čtivý, dobre napísaný, a dej odsýpal (možno až príliš rýchlo). Bolo super si pripomenúť príbehy ostatných, a už teraz som zvedavá na príbeh Vana, ktorý by mal už čochvíľa vyjsť.


Mimochodom, plusové body dávam za obálky ku všetkým štyrom (piatim) knihám z tejto série. Dobrá voľba aj dobré oko, na ilustračné fotografie.



Originálny názov: Reid

Vydavateľstvo: Baronet

Rok vydania: 2021

Počet strán: 280

Séria: BAM / Vested Interest 4


Dostupné: Reid


16 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page