top of page
  • Obrázek autoraPetra

Koruna nenávisti

"Někdo by řekl, že jako dcera současného prezidenta USA mám skvělý život. Bohatá, slavná a všechno to, co by si některé holky mohly přát. Jenomže já sním o obyčejném životě, v němž bych nebyla nucena provdat se za nejděsivějšího muže, co jsem kdy potkala. Myslela jsem si, že jsme se právě seznámili, jenže se ukázalo, že toho o sobě spoustu nevím. A to vinou tak zvrácené, tak pokřivené minulosti, že ji nemůže vymazat ani hromada peněz, ani status prezidenta. Jsem rebelka, podle některých spíš zklamání. Nikdy mi nezáleželo na drahých svatebních šatech nebo na tom, kolik kdo utratí za oblek šitý na míru. Je mi fuk, jestli máte šaty ze supermarketu, nebo od luxusní módní návrhářky. Tak proč se vdávám za ďábla v obleku za tisíce dolarů? Zjistím, jak se mi to přihodilo. Proč si beru jednoho z nejmocnějších mužů v zemi. Jenže abych to zjistila, musím se vydat do temnoty, na cestu pokrytou krví nevinných, která mě zavede přímo do pekla. Tohle peklo je však milionové apartmá v New Yorku, kde na trůnu sedí Bryant Saint Royal." 


Teda táto kniha bola jedno veľké WTF?!. (A to som teda od Amo Jonesovej čítala aj jej predchádzajúcu sériu – Elitní klub králů.) Myslím, že na mieste je otázka, na čom tá autorka fičí, a hoci môj obvyklý dodatok na túto vetu je „aj ja chcem“ v tomto prípade by to jednoznačne bolo „ďakujem, neprosím“ a utekala by som s krikom preč.


Aby ste ma nechápali zle, nie je to zlá kniha. Číta sa v podstate sama a na jeden záťah, ale... Ak by išlo o film povedala by som, že už je až príliš na hranici snuff žánru. Každopádne aj kniha by mala mať vekovú hranicu 18+ (dúfam, že ju nikde nenájdem zaradenú v teenage a preboha, žiadni upíri ani nič podobné v tejto knihe nehľadajte), a to mi verte, že nepatrím k tým útlocitným čitateľom a znesiem veľa. Rovnako ako aj papier.


Postavy mi nestihli byť ani sympatické ani nesympatické (mimochodom je to, čo sa postáv týka, takmer mikropríbeh – je ich tam dosť málo, aspoň tých, čo sa priamo účastnia na deji). Nie sú úplne jasné ani ich motivácie a hoci sa pozadie vzťahu medzi Bryantom a Isou pomaly rozplieta, nestačí to na tempo knihy samotnej. Najprv som mala pocit, že sa autorka vrátila ku „kráľom“ z predchádzajúcej série, aspoň čo sa štýlu príbehu týka, potom dokonca skĺzla možno až príliš k pátosu bežnej romantickej literatúry, čo pôsobilo umelo a tvrdo. Hlavne sa to príliš nehodilo k zvyšnej časti príbehu. Nuž a potom prišla s tak brutálnym zvratom v príbehu, ku ktorému ale nebolo nič dodané ani vysvetlené až len príbeh zrazu skončil. Fakt. Zničoho nič. Zostalo otvorených príliš veľa otázok, príliš veľa situácií nebolo vysvetlených, prakticky v deji chýba veľmi veľká časť príbehu. Môžem len dúfať, že v pokračovaní budú tieto veci vysvetlené a dokončené. Aby sme si rozumeli. Nemám nič proti tomu, keď autor neodhalí všetky svoje zámery, a nechá voľnosť čitateľovi a jeho fantázii, nech si príbeh doplní a doskladá podľa seba a svojej predstavivosti. Ale v prípade príbehu z knihy „Koruna nenávisti“ to jednoducho nie je možné. Viem moja chyba. Mala som poslúchnuť autorkinu radu, a prestať čítať v jednom konkrétnom bode (no povedzte, nebolo od nej milé, že nechala v knihe varovanie?). Ale povedzme si otvorene, keď vám niekto povie ďalej nečítajte, lebo sa vám pravdepodobne zvyšok nebude páčiť, naozaj by ste knihu odložili spokojní? Nie. Pochybujem. Ani ja som to neurobila. A presne preto som na jej konci mala pocit... vlastne neviem aký pocit. Samé otázky, a aj keď autorkin štýl rozprávania príbehu, mi príliš nesedí, napísané to bolo dosť dobre.


Zostáva len dúfať, že sa vydavateľstvo rozhodne preložiť aj pokračovania (zatiaľ nie je žiadne info).


Petra


P.S.: Úprimne, asi by si táto kniha zaslúžila napísať aj viac, ale ide to dosť ťažko, ak by som nechcela vyzradiť polovicu deja. 


O knihe:

Autor: Amo Jones Názov knihy: Koruna nenávisti Originálny názov: Crowned Bby Hate Séria: Koruna Vydavateľstvo: Baronet Rok vydania: 2019 Počet strán: 184

Knihu si môžete kúpiť tu: Koruna nenávisti O autorke: Amo Jones

2 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page