top of page
  • Obrázek autoraPetra

Královnou krásy z donucení

"Charlotte Gormanová miluje svou práci knihovnice na základní škole a volný čas tráví nejraději s nosem zabořeným v knihách. Kdežto její sestra Ginny, dvojče, s níž jsou si podobné jako vejce vejci, je královnou sociálních sítí a majitelkou korunek královny krásy z nejrůznějších soutěží. Jedna cenná tiára jí ale ještě ve sbírce chybí, a to ze soutěže Miss American Treasure, kterou před lety vyhrála jejich matka. Ginny je odhodlaná jít v máminých stopách a využít poslední rok, kdy se může soutěže zúčastnit. Jenže zasáhne osud a dvojčata si podobně jako kdysi v dětství vymění místa. Promění se Charlotte s pomocí napletených vlasů, prodloužených řas, tuny mejkapu a vysokánských podpatků ve svou atraktivní sestru, nebo se jí povede zůstat sama sebou?"


Teri Wilsonová je autorka, ktorá ma zaujala svojimi prvými dvoma knihami - Úžasný pán Darcy a Odmaskovaná Julie. Tie ma bavili hlavne preto, že odkazovali na známe literárne diela a ich hrdinov, preto som bola aj zvedavá na novinku z jej pera, hoci na prvý pohľad sa mi nezdalo, že by podobne ako prvé dve vychádzali z niečoho iného, známeho (ak sa mýlim, pokojne ma opravte). Príbehy so zámenami postáv sú zábavné vždy, lebo z nich môže vyplynúť veľa zaujímavých zápletiek. Príbeh Královnej krásy z donucení ma však v tomto smere trochu sklamal.

Rozbeh príbehu bol super, oceňujem narážky na film Miss špeciálny agent/Slečna Drsňák (mám chuť si ho opätovne pozrieť). Charlotte sa mi páčila aj svojím nadšením pre Harryho Pottera (plán dovolenky v Orlande bol stobodový, hneď by som menila). Charlotte ako knihovníčka s láskou k malým deťom, si svoju týždňovú dovolenku a jej plánom užila presne jeden deň. A hoci myšlienka, že sa "škaredé káčatko" cez noc zmení v labuť (aj keď v skutočnosti len stačilo dať dolu okuliare a rozpustiť vlasy) nie je zlá (možno len trochu prefláknutá), v tomto prípade pôsobila stroho a nasilu. Charlottina vášeň pre knihy je rozhodne plus, vďaka jej pohotovým reakciám bolo jej stretnutie so Sethom (porotca číslo 6 myslím) na hotelovom schodisku priestorom pre vtipné knižné prestrelky.

Postupne to však akosi stratilo grády, a ja som pri čítaní nevedela poriadne udržať pozornosť. Jasné, sem-tam sa ešte objavila nejaká vtipná hláška, ale inak to akosi celé zvážnelo. Charlotte pomaly menila svoj názor na účastníčky súťaží krásy (prestala si o nich myslieť, že ide o bezduché, plastikové bábiky), a sama sa začala ponárať do tohto sveta. Plusové body dávam za talentovú časť súťaže.

Čo sa ostatných postáv (vrátane hlavnej mužskej) týka, nedostali príliš veľa priestoru. Možno práve preto, že tam tých postáv bolo na taký "krátky" príbeh pomerne dosť veľa. Najviac ma ale asi rozčuľovala Charlottina rodina. Vrátane dvojčaťa, aj keď ich postoj alebo vnímanie bolo možno trochu oprávnené, nebolo fér, že jej to nepovedali otvorene a do očí. Nuž, ale vďaka tomu, že sa vydávala za svoju sestru, možno sa o sebe dozvedela aj to čo nechcela (kto načúva za dverami...). Ale aspoň ju to prinútilo premýšľať o sebe. Nič to však nemení na tom, že mi jej rodina vadila.


Jedna vec sa mi ale v konečnom dôsledku páčila. To ako Charlottina sestra nakoniec vo finále vyšla na pódium a "priznala farbu". To bolo niečo, čo chcelo trochu odvahy (a chrbtovej kosti - tú mal koniec koncov aj vyššie zmienený člen poroty).


Celkovo vzaté, príbeh nebol zlý, ale chýbalo mu trochu humoru a niektoré prvky z Wilsonovej ďalších kníh. Priveľa postáv, na krátkom priestore neumožnilo ten správny drive, a kniha tak mala hneď niekoľko slabších miest, ktoré tie silnejšie nie celkom vyvážili. Ale ako oddychové čítanie to bolo v pohode.


Originálny názov: The Accidental Beauty Queen

Autor: Teri Wilson

Vydavateľstvo: Baronet

Rok vydania: 2021

Počet strán: 240


2 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comentarios


Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page