top of page
  • Obrázek autoraPetra

Rebelský dědic

"Gia přijíždí na léto pracovat do Hamptons. Po jedné nevydařené noci s jistým mužem se rozhodne, že si dá po zbytek léta od opačného pohlaví pohov. Toho se ovšem drží jen do té doby, dokud nepozná svého nového šéfa Rushe, muže s komplikovanou minulostí a rodinou, jež s ním nechce mít nic společného. Rush svým citům vůči Gie vzdoruje, protože vztah nechce, a raději vyhledává náhodné známosti. K Gie ho však táhne něco, čemu nedokáže odolat. Když spolu Gia a Rush skutečně začnou chodit, Gia brzy nato zjistí, že během oné noci na začátku léta otěhotněla. Společně se rozhodnou tuto překážku překonat, ale nebude to tak snadné, jak by se mohlo zdát…"


"Aha, ďalšia tuctová kniha z červenej knižnice." to by bola asi moja prvá myšlienka, keď by som videla knihu a neznášala tento žáner. Našťastie tento žáner rada mám (áno, dokazujú to aj niektoré iné články na tomto blogu). Ale v podstate by sa veľmi ľudia nemýlili. Aj mne to spočiatku (nielen podľa obálky) ale aj podľa obsahu pripadalo len ako "ďalšia knižka z davu" tých romantických knížočiek. Ale aj pri týchto "tuctových" knihách sa dá pekne oddýchnuť, a človek nad nimi nemusí premýšľať. A keď náhodou musí, nuž je to príjemný bonus. Otvorene však priznávam, že od kníh podobného typu, príliš inovácie a noviniek neočakávam. Ani tu som neočakávala, ale aspoň som tak mohla byť príjemne prekvapená.


Postavy Gii a Rusha boli vykreslené sympaticky, s chybami a nie vždy dobrými/pozitívnymi vlastnosťami, presne tak ako bývajú obyčajní ľudia (no dobre tak veľmi ako sú obyčajní ľudia s peniazmi schopní byť). Autorky Keelandová a Wardová sa vyhli tomu, aby jednu alebo dokonca obe postavy stavali na piedestál, čo sa autorom nie vždy podarí (to ale nie je úplne chyba len tohto žánru). Dialógy sú plné humoru, nie vždy jemného, a dej tak aj vďaka nim celkom slušne odsýpa. Mám rada, keď sa hlavné postavy, a v podstate aj postavy okolo nich (i keď tu boli, až na pár výnimiek, značne zatlačené do úzadia) dokážu špičkovať. Zrazu to dá príbehu, postavám a vzťahom medzi nimi úplne iný ráz. Jasné, dejová linka predvídateľná, ale na rovinu, väčšina týchto príbehov je písaná podľa jednoduchej šablóny - stretnú sa, randia spolu/majú sex, ona/on nájdu problém, rozídu sa/majú sex, vyriešia problém, sú šťastní až na veky (teda aspoň v prípade, že ide o príbeh ktorý je v jednej knihe aj uzatvorený). Priznávam ale, že v prípade tejto knihy som sa pristihla ako dúfam, v to, že sa mýlim a nestane sa to čo čakám. (Jasné, že sa to stalo, ale dúfať hádam stále nie je trestné). 


Aj napriek dávke predvídateľnosti sa však autorkám podarilo potiahnuť prvé (z niekoho pohľadu možno až druhé) veľké odhalenie až na záverečné strany. Napätie, ktoré vytvorili doslova na posledných riadkoch sa dalo krájať. Áno, jasné, vedela som ako to skončí, ale aj tak som koniec dala takmer na jeden nádych. A prvá myšlienka potom ako som knihu zatvorila? Kedy konečne bude pokračovanie (nie že by som tento diel nečítala hneď v ten deň ako prišiel k nám do obchodu)? Na(ne)šťastie by to malo byť už/až v máji 2019 (Rebelské srdce). 


Záverom. Ak chcete niečo nové, čo ste ešte nečítali, tu to príliš nehľadajte. Ale ak chcete príbeh romantický, vtipný, so slušne vygradovanou zápletkou, nuž choďte do toho.


Petra


O knihe:

Autor: Vi Keeland, Penelope Ward

Názov: Rebelský dědic

Pôvodný názov: Rebel Heir

Séria: Rush Duet

Vydavateľstvo: Baronet

Rok vydania: 2019

Počet strán: 264


Knihu si môžete kúpiť: Rebelský dědic

O autorkách: Vi KeelandPenelope Ward

10 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

コメント


Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page